Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2010 12:34 - Любовници
Автор: mia2442 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2966 Коментари: 16 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Отношенията ни с белия лист са като при стари любовници.

Понякога той ме прелъстява, понякога аз - него.

Понякога го оставям да ме чака с дни или му подхвърлям няколко изречения, колкото да заявя правата си над него, за да не му хрумне да ми изневерява.
Понякога му се нахвърлям бясно, заливам го с накъсани изречения, изпълвам го с магически думи, шепна му любовни слова и изливам Душата си...

Това са най-хубавите ни моменти.

След това се чувствам лека и щастлива.

Може би и той.

Понякога, след такъв духовен оргазъм, не му проговарям с дни - дала съм му достатъчно от себе си и не трябва да го разглезвам.

А, всъщност, тайно се притеснявам да не би да се повтарям и да му омръзна.

Иска ми се да съм винаги свежа и интригуваща за него.

Понякога пък той капризничи като малко дете - все не е доволен от думите, които му давам.

Тогава го оставям сам със зачертаните думи – нека отлежат, нека се понаместят там.

Нека и той посвикне с тях.

А се случва през нощта зачертаните думи да се променят – по някакъв магически начин те разцъфтяват и раждат нови, по-вълнуващи думи.

Тогава и аз, и той сме доволни .

Любуваме се на творението си и ни се иска да го споделим с целия свят!

Но това се случва много рядко.

По-често си говорим разни банални неща като стари любовници.

А и на мен ми е мъчно за зачертаните думи. Какво като има по-хубави от тях, по-сложни и нагиздени. Аз вярвам в силата на първия импулс - тези думи първи са дошли при мен, всяка се е надявала да остане, искала е да ме зарадва. Всяка носи своето минало, послание и вибрация. Тя вече се е сприятелила с останалите думи и когато я зачертая, тя сякаш остава сираче...

Моят любовник - белият лист – и той не обича, когато зачертавам. Приема го много лично - мърмори, ръмжи и се цупи.

“Какво те прихвана сега - преди си беше много добре” – убеждава ме той и аз, нали го обичам, отстъпвам с усмивка.

И без друго се чувствам виновна пред него. Защото непрекъснато му изневерявам.

С книгите.

Четенето, също като писането, е любовен акт. Не толкова интимен и не с всички
книги, но не по-малко специален.

Някои книги идват при мен „случайно”. Седи си тя там някъде и дори не подозира за мен, нито пък аз - за нея.

А после отведнъж е в ръцете ми и ние не можем да се нарадваме една на друга. И разбираме, че сме били предопределени да се срещнем. Тя е написана, за да я прочета аз. Аз съм се родила за да прочета Нея.

С други книги се „разминаваме”. Дали сме се срещнали в неподходящ момент или сме били настроени на различна вълна, но не се получава това единение. Въпреки това, аз я дочитам докрай.

Всяка книга дочитам докрай. Първо - от уважение към нея (все пак е КНИГА).

И второ - винаги се надявам, че може би всеки момент, на следващата страница, ще намеря зрънцето, мисълта, заради която си е заслужавало да се срещнем.

Има книги, които издирвам дълго - маркирам имената им някъде в себе си и се оглеждам. Обикновенно се появяват.

И тогава е пир за Душата...

Знам, че не е много умно от моя страна, но подхождам скептично към книгите, за които „всички говорят”.

„Чакай да видя, какво толкова я превъзнасят тази книга” - казвам аз и започвам да й търся кусури. И ги намирам.


Не е честно да подхождам така към нея. Какво е виновна тя , че толкова хора я харесват.

Но за нея вдигам летвата – „Щом твърдиш, че си шедьовър - докажи го.”

Има книги, които прочитам на един дъх, а после забравям като мимолетен флирт.

Има книги, с които си общувам дълго – по няколко страници, не всеки ден – да не изхабим връзката си.

Някои книги пътуват с мен из града - нося ги в чантата си и си открадвам по малко от тях в тролея, на работа... Тези книги-пътешественици са ми особено мили.

Други – по-тежки, стоят на нощното ми шкафче и чакат кога ще им обърна внимание.

„Спокойно! И до вас ще стигна.” – намигам им аз, за да не почнат да нервничат.

А те, в трепетно очакване, се мъчат да разберат настроението ми, за да видят към коя от тях ще посегна.

Ето тази например - „Голям гальовник” на Ромен Гари - милата ми тя. Дойде при мен чрез един антиквар, не е преиздавана от години.

„Миличко, та аз те чета бавно, защото толкова ти се наслаждавам, че не искам да свършваш! И си те пазя за десерт, когато ми се прииска нещо наистина хубаво..."

Или пък „Улица Консервна” на Стайнбек.

„Теб, скъпа, съм те чела на 17 години, а после пак, и пак. Почти наизуст те знам. Но ми е хубаво да те виждам тук - когато те разгърна, ми връщаш онези мои 17 години и ми става сладко-тъжно.”

Или „Една любов на Суан” на Марсел Пруст.

Теб, мила, те четох късно - на едно море, бях много депресирана тогава и ти, някак си, ми помогна. Оттогава не съм се връщала при теб, но ти не тъжи. Нали сме заедно!

„Охо, и кого виждам тук - „Междуетажие” на Хулио Кортасар – бях забравила за теб, стари приятелю. Ти си от латиноамериканския ми период и си толкова готин - спокойно, пак ще те чета .”

„Ха, ами ти, Ерих Мария Ремарк - всичко от теб, даже и стиховете – малко хора знаят, че си писал и стихове. Нали знаеш, че те обичам !”

„Ок, спирам, спирам.”

И без друго с всяка книга имам специални взаимоотношения и останалите ревнуват...

А някои дори ме изоставят – тръгват по белия свят, накъдето им видят очите, но аз знам, че ги има. И ми е светло, и хубаво, като знам, че някой почуден поглед им се наслаждава в момента.

И може би открива и мен в тях...

Та така стоят нещата с моя любовен живот. Написах за него на един дъх и без нито една зачертана дума...

„Обичам те!” - ми казва белият лист, който вече синее от думи.

„И аз!” - казвам и игриво му се усмихвам.




 



Гласувай:
21



1. blagovestie - Много ми хареса!
26.06.2010 12:42
Познати усещания...
Хубав ден! :)
цитирай
2. mia2442 - re - blagovestie
26.06.2010 13:12
blagovestie написа:
Познати усещания...
Хубав ден! :)


И аз се радвам да срещна хора, за които тези усещания са познати!:)
Благодаря ти!:)
цитирай
3. sinequanon - Щастливци са тези, които имат любовници като твоите :))
26.06.2010 17:32
Колкото до това, че понякога си говорите банални неща- ами точно те, баналностите, са основата на всичко и от тях се раждат най-интересните и оригинални великолепия в думи :)

Поздрави на теб и на тълпата книжни (в буквалния смисъл :P) приятели около теб :P
цитирай
4. scarlety - Поздравления!:)
26.06.2010 18:10
Прекрасен е този любовен живот!:)
Нека всички имаме И такива любовници!:)
цитирай
5. mia2442 - re - sinequanon - Щастливци са тези, които имат любовници като твоите :))
26.06.2010 19:59
ДА, добрата книга е като стар приятел - знаеш, че ви е хубаво заедно, прощавате си взаимно, понякога си мълчите, друг път се провокирате, но никога няма да те предаде...
А за баналните неща - не може всеки ден фойерверки от думи, защото ще се обезценят.../думите.../
Благодаря ти, че ме разбираш така добре!:)
цитирай
6. mia2442 - re - . scarlety - Поздравления!:)
26.06.2010 20:09
И тези любовници са винаги наблизо, нямат претенции към теб и никога няма да те наранят...:)
Благодаря ти!
За истинските любовници - друга тема!;)
цитирай
7. beckslover - :)
26.06.2010 22:59
Изневерява ли?

А ти?:)
цитирай
8. mia2442 - ре - 7. beckslover - :)
26.06.2010 23:20
Всеки изневерява...на някакво ниво...
Аз се опитвам да не изневерявам на себе си, а когато се случи, си казвам " Е, КАКВО пък, това е опитност" и си прощавам!:):):)
цитирай
9. анонимен - Няма нищо
27.06.2010 07:40
по-важно, ценно и истинско от споделени чувства ;)))
цитирай
10. mia2442 - ре - parasol - Няма нищо
27.06.2010 07:53
parasol написа:
по-важно, ценно и истинско от споделени чувства ;)))


като преплитане на вселени...благодаря!
цитирай
11. universalnite1neo - Книгите наистина са добри прият...
27.06.2010 16:05
Книгите наистина са добри приятели . Поздравления за постинга ! :)
цитирай
12. mia2442 - ре - 1. universalnite1neo -
27.06.2010 17:27
Благодаря! Аз също намерих много неща за четене в блога ти!:):):)
цитирай
13. razkazvachka - Привет! Ето едно поздравче:
27.06.2010 18:25
Мрежата ревнива, не пуска ме навън.
Листя отдавна нямам
а книгите скучаят
и двете са изместени
затуй открадвам време
и тайно се измъквам
с книга недочетена
минавам зад компютъра...
:))))
цитирай
14. mia2442 - re - razkazvachka
27.06.2010 19:59
Хей, мерси за поздрава - на всички ще ни се отрази добре да загърбим компа за малко, ама пуста дрога!;)
цитирай
15. 0rth0d0x - Красиво и някак еротично!
02.07.2010 12:20
Четох с удоволствие!
цитирай
16. mia2442 - re -15. 0rth0d0x - Красиво и някак еротично!
02.07.2010 22:20
Благодаря - трогна ме!
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mia2442
Категория: Лични дневници
Прочетен: 284202
Постинги: 64
Коментари: 1193
Гласове: 5106
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол