Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2010 12:42 - Честит Рожден Ден, Поли!:):):)
Автор: mia2442 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5889 Коментари: 18 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image



                                                        Кутията 
На Поли

Някога, преди много лета, когато бях млада и не мъдра /а и как ли бих могла/, тогава бях убедена, че всеки търси своя Смисъл.
И го намира.
Даже си го представях като подарък - събуждаш се една сутрин и до главата ти - кутия.

Голяма кутия, увита със синя хартия и розова панделка, а вътре - Смисълът.
И ти вече знаеш, можеш и си един от посветените.
Моите родители, учители, всички тези великолепни хора, които вечно бързаха за някъде и вършеха разни важни неща, те бяха получили своите кутии.
Тогава дните не бяха само числа от календара, а всеки ден беше изпълнен с толкова вълшебство,
смях и лято, че сякаш беше безкраен.
Но аз знаех, че трябва да търся Смисъла и с нетърпение се вглеждах в света на възрастните - така наричах тогава хората на 40 години. Учудвах се на тяхната спокойна самоувереност - те просто като че знаеха отговорите на всички въпроси. Гадаех какво ли е имало в техните кутии и изгарях от желание да получа по-бързо моята. Смятах, че се получава някъде между двадесетата и четиридесетата година, но може би ставаше и по-рано, ако много я търсиш...
И когато чуех някой Възрастен да заявява, че живее заради децата си и че Децата са Смисъла, аз поклащах глава със съжаление:
„Горкият той - сигурно още не си е получил кутията!”

Та нали човек не може да живее само, за да се размножава. Ако беше така, кой щеше да построи пирадимите, да напише Деветата симфония, да открие електричеството или да литне в космоса...
Някак си хората, които твърдяха, че децата са Смисъла, ми се струваха измамени - те бяха получили погрешна, фалшива кутия.
Точно тогава, преди толкова много лета, аз изчетох най-великите книги, чух най-красивата
музика, видях най-живописните картини и срещнах най-стойностните хора.
/Само че, аз не го знаех...Тогава./
Летата ускоряваха своя ход, дните се скъсяваха и времето вечно не ми стигаше. А пощальонът май беше пропуснал да ми остави моята кутия...
И така, до онзи шести септември, преди двадесет лета, когато те родих теб, мило мое момиче...
Дали бях щастлива тогава?
Сега с лекота бих отговорила: Да!

Но тогава, улисана в грижите, между пеленките и пюретата, между работата и къщата, май бях забравила дори да се усмихвам...
Затова пък ти го правеше.Усмихваше се насън на някакви твои неща, събуждаше се с усмивка и през целия ден тя не слизаше от лицето ти.
Някак си в делника, между първото зъбче и детските настинки, между куклите Барби и първите книжки, годините се изтъркулваха...
И само понякога, когато прибирах в кутии старите ти дрешки, се сещах за една друга кутия, която все още очаквах...
Така в кутии бяха прибрани и червената рокля с дантелите от първия учебен ден, и първите бележници със шестици, първите ти съчинения...
Там бяха и почивките на море с щастливия ти смях, и родителсите срещи, и първите тийнейджърски трепети...
Дори и последните години - кандидат-студентските вълнения, разходките ни в парка, игрите на шах и дългите ни разговори - всичко беше прибрано в кутиите.
Като в някакъв бърз калейдоскоп всичко се сливаше, променяше, загубваше и намираше...
Но ето ме, сега, приготвяйки тортата за твоя
20-ти рожден ден, приседнала уморено в очакване да си дойдеш, аз започнах да изваждам разни стари кутии...
Започнах да връщам лентата на моя и твоя живот.
И я върнах чак до онзи шести септември преди двадесет лета...
И знаеш ли какво открих, слънчево мое момиче?
Просто виждам дяволитата ти усмивка.
Да, точно така!
На този ден, преди двадесет години, аз съм получила моята кутия, увита със синя хартия и розова панделка...
Честит рожден ден, Смисъл мой!


6. 09. 2009

 



Тагове:   ден,


Гласувай:
21



1. aidasv - Да е честит и от мен!
06.09.2010 15:17
С пожелание за здраве, щастие и късмет.
цитирай
2. aidasv - Да е честит и от мен!
06.09.2010 15:18
С пожелание за здраве, щастие и късмет.
цитирай
3. nicodima - Жив и здрав да е Смисълът : )))...
06.09.2010 16:46
Моят смисъл се появи на вчерашния ден преди 15 години, та и ние празнуваме!
Щастливи и безметежни години и пожелавам!
цитирай
4. alexiev63 - Да ти е жива здрава Поли, да бъде б...
06.09.2010 18:08
Да ти е жива здрава Поли, да бъде благословенна със Смисъл за живот.
Моят Смисъл е на коленете ми, Ели, и ми пречи да пиша, а другият Смисъл Алекс играе на вън, а кака Мони е с приятелки, така че знам за какво говориш.

пп. И весело посрещане на Рожденният Ден, и да ми оставите от тортата!
цитирай
5. priqtel12 - Честит да е празника ВИ!!!!!
06.09.2010 18:43
А Поли да е много, много щастлива!
цитирай
6. alhimik1 - да ти е жива и здрава...мила Миа! :))
06.09.2010 22:24
() :)
цитирай
7. alhimik1 - "Започнах да връщам лентата ...
06.09.2010 22:27
"Започнах да връщам лентата на моя и твоя живот.
И я върнах чак до онзи шести септември преди двадесет лета...
И знаеш ли какво открих, слънчево мое момиче?
Просто виждам дяволитата ти усмивка.
Да, точно така!
На този ден, преди двадесет години, аз съм получила моята кутия, увита със синя хартия и розова панделка...
Честит рожден ден, Смисъл мой!


6. 09. 2009"

Нико роден на 7.09.

Доки
цитирай
8. анонимен - За Смисъла!
06.09.2010 22:47



цитирай
9. swanlake - Наздраве! За смисъла на живота ни :)
06.09.2010 22:52
Наздраве! За смисъла на живота ни :)
цитирай
10. mamas - Честит празник!
06.09.2010 22:52
Здраве, късмет и много любов на Поли!
цитирай
11. bigbrother2 - Здрава, щастлива и да те радва!
06.09.2010 22:56
Здрава, щастлива и да те радва!
цитирай
12. injir - Честито! Живи и здрави да сте! Ща...
06.09.2010 23:28
Честито! Живи и здрави да сте! Щастлив калейдоскоп!:)
цитирай
13. ufff - Честит празник
07.09.2010 05:17
и на двете ви!
)
цитирай
14. miaa - Честит празник и от мен Адашке! Здраве, ...
07.09.2010 11:23
Честит празник и от мен! Здраве, щастие и успехи, на двете ви:)
цитирай
15. gkowachew - Честит празник и от мен!
07.09.2010 12:17
Бъдете щастливи- майка и дъщеря! :)))
цитирай
16. mia2442 - Трогнахте ме ...до сълзи, приятели!
07.09.2010 20:22
Благодаря, благодаря ви много!
Знам, че вашите пожелания са искрени и ми е хубаво, че макар да не се познаваме с част от вас, вие имате топлината и щедростта да съпреживявате радостта!
Бъдете здрави и нека всеки намери своята Кутия!
А който вече я е намерил - здраве и много любов!
Благодаря ви, Господ да е с вас!
цитирай
17. martiniki - точно така:)
08.09.2010 08:28
и ти ме трогна

да е жива и здрава твоята усмивка, твоят смисъл да превзема света уверено и с любов да живее живота!
цитирай
18. mia2442 - Благодаря, Марта!:)
10.09.2010 15:57
Днес Поли изчете всички коментари и пожелания и също се трогна...
Колко е хубаво!:):):)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mia2442
Категория: Лични дневници
Прочетен: 284016
Постинги: 64
Коментари: 1193
Гласове: 5106
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол